ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНО-КУЛЬТУРНИХ СТЕРЕОТИПІВ У ФРАНЦУЗЬКИХ ЖІНОЧИХ ЖУРНАЛАХ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-6530.2024.45.10Ключові слова:
когнітивний феномен, концепт, фемінітиви, андроцентричність, гендерна асиметріяАнотація
Серед друкованих інформаційно-розважальних ЗМІ найбільшою популярністю користуються у сучасному світі видання для жінок. З появою міжнародних глянцевих видань в історії існування жіночого журналу відкрились нові перспективи та підходи до вивчення мовлення ЗМІ. Інтенсивний розвиток гендерології викликає останнім часом закономірний інтерес до дослідження образу жінки в різних сферах комунікації, не виключенням стає і медіапростір. Гендерно-орієнтовані жіночі журнали виступають не лише трансляторами гендерної культури, репрезентуючи образи жіночості, стратегії поведінки та моделі взаємовідносин, але й створювачами «нового образу» сучасної жінки. Мета жіночих журналів – це формування гендерних стереотипів властивих певному суспільству. У статті розглядаються особливості формування гендерних стереотипів у сучасних глянцевих виданнях для жінок, які вибудовуються на основі певних норм асоціювання та соціальних ролей, а самі жіночі видання набувають статусу особливого когнітивно-комунікативного феномену з фемінним акцентом.
_____________
Література:
- Архангельска А. М. Чоловік у слов’янських мовах: монографія (Рівне: РІС КСУ, 2007), 448 с.
- ВолобуєваА. М. Гендерна політика у дзеркалі преси (моніторинг газет "День", "Дзеркало тижня", "Столиця", "Хрещатик"). Наукові записки Інституту журналістики 6 (2002): 66–69.
- КушнірС. Чоловіки та чоловіча тема – чи домінують вони у ЗМІ. Наукові записки Інституту журналістики 6 (2002):
- Лакофф Д. Жінки, вогонь і інші небезпечні речі: монографія, пер. з англ [=Lakoff D. Women, Fire, and Dangerous Things](Chicago: The University of Chocago press, 1990),631 c.
- ОстапенкоН. Ф. Гендерна домінанта суспільства і практика діяльності українських ЗМІ. Актуальні проблеми міжнародних відносин 37 (2002): 243–244.
- СидоренкоН. Гендерні детермінанти в інформаційній площині України. Філософсько-антропологічні студії: спецвипуск (2001): 197–209.
- СкорикМ. Українські мас-медіа: ґендерний аспект. Проблеми освіти 36 (2003): 134–153.
- СтавицькаЛ. Мова і стать. Критика 6 (2003): 29–34.
- СукаленкоТ. М. Метафоричне вираження концепту ЖІНКА в українській мові: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук. Київ, 2009.
- ТаранЛ. Гендерні проблеми і засоби масової інформації. Гендер і культура (2001): 151–160.
- ТараненкоО. Андроцентризм у системі мовних координат і сучасний гендерний рух: монографія (Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2021), 112 с.
- ФедосєєваР. І. ЗМІ в Україні: шляхи до гармонізації стосунків. Наукові записки Інституту журналістики 6 (2002): 73–76.
- Butler Gender trouble: Feminism and the Subversion of Identity (New York: Routledge, Routledge, Chapman & Hall, Inc. New York-London, 1990), 172 p.
- Jackendoff R. Foundation of language: brain, meaning, grammar, evolution (New York Oxford University Press, 2003), 498 p.
Джерела ілюстративного матеріалу
- Biba № 515, juillet, 2023.
- Biba № 516, aout, 2023.
- Cosmopolite № 592, aout 202
- Elle № 4042, 8 juin
- Elle, № 4043, 15 juin
- Elle № 4052, 17 août
- Elle № 4058, septembre, 2023.
- Femina, septembre 2023.
- Madame Figaro №2035, 2023.
- Marie-Claire № 852, septembre 2023.
- Regal № 115, septembre-octobre
- Vanity Fair N115, octobre 2023.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Олена Соболєва
TЦя робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.