ТОПОС В'ЯЗНИЦІ ЯК ГОЛОВНИЙ ТРОП РОМАНУ МАРГАРЕТ ЕЛЕОНОР ЕТВУД «ВІДЬОМСЬКЕ СІМ'Я»

Автор(и)

  • Даріна Чмут студентка Інституту філології Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Міністерство освіти і науки України) 01601, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 14
  • Тетяна Михед доктор філологічних наук, професор кафедри зарубіжної літератури Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Міністерство освіти і науки України) 01601, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 14

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-6530.2021.39.06

Ключові слова:

Етвуд, топос, в’язниця, Фуко, Паноптикон

Анотація

Стаття присвячена аналізу роману М. Етвуд «Відьомське сім’я», що переносить ситуацію та проблематику шекспірівської «Бурі» в сучасне середовище. Авторка буквалізує метафоричні смисли, закладені великим бардом, одночасно закладаючи власні метафори для створення дворівневості тексту. Зроблена спроба дослідити специфіку використання авторкою топосу в’язниці як літературного тропу для звернення суспільної уваги до наявних проблем пенітенціарної системи, та оприлюднення ролі театру в процесі підготовки засуджених злочинців до повернення в соціум та їх вдалої інтеграції. Етвуд використовує в своїй роботі різні типи ув’язнення та обмеження волі, що вдало корелює з дослідженнями Фуко в галузі контролю і нагляду, а також його гетеротопологією. Акцентування на психологічному стані героя дає змогу розглядати проблему крізь призму теорії Д. Морана про карцеральний простір.

Особистий внесок полягає в розкритті ролі психологічного аспекту в літературознавчому аналізі роману Маргарет Етвуд «Відьомське сім’я» в контексті фуковіанської теорії походження інституту ув’язнення.

__________

Література:

  1. Ковалів, Ю. І. Літературознавча енциклопедія: у 2-х т., т. 2: М-Я (Київ: Академія, 2007), 214.
  2. Фуко, М. Надзирать и наказывать: рождение тюрьмы, пер. В. Наумов, ред. И. Борисова (Москва: Ad Marginem, 1999), 480.
  3. Фуко, М. Рождение биополитики (Санкт-Петербург: Наука, 2010), 448.
  4. Atwood, Hag-Seed: William Shakespeare's The Tempest Retold: A Novel (London: Vintage, 2016), 293.
  5. Harker, "Debt space: topologies, ecologies and Ramallah, Palestine." Environment and Planning D: Society and Space 35.4 (2017): 600-619.
  6. «In conversation with Margaret Atwood: on ‘Hag-Seed’ and Shakespeare» [Interview with Brian Bethune]. Maclean’s (October 7, 2016), https://www.macleans.ca/culture/books/margaret-atwood-recasts-the-tempest-inside-a-prison/
  7. Moran, "“Doing time” in carceral space: Timespace and carceral geography." Geografiska Annaler: Series B, Human Geography 94.4 (2012): 305-316.
  8. Shakespeare,  The Tempest, http://shakespeare.mit.edu/tempest/ full.html

Завантаження

Опубліковано

2022-11-29

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

ТОПОС В’ЯЗНИЦІ ЯК ГОЛОВНИЙ ТРОП РОМАНУ МАРГАРЕТ ЕЛЕОНОР ЕТВУД «ВІДЬОМСЬКЕ СІМ’Я». (2022). ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, ПРАГМАТИКИ ТА КОГНІТИВНОЇ ЛІНГВІСТИКИ, 1(39), 61-71. https://doi.org/10.17721/2663-6530.2021.39.06

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>