ВІД ТРАДИЦІЙНОЇ МЕТОДИКИ ДО ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ: КРИТИЧНИЙ ОГЛЯД МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-6530.2023.43.11Ключові слова:
методика викладання, традиційна методика, пряма методика, аудіолінгвальна методика, аудіовізуальна методика, коммунікативна методика, діяльнісний підхідАнотація
У статті аналізуються переваги та недоліки основних методик викладання іноземних мов: традиційної, прямої, аудіолінгвальної, аудіовізуальної, комунікативної та діяльнісного підходу. Розглядаються передумови виникнення цих методик, описуються їх методологічні принципи. Розвиток та удосконалення методик викладання іноземних мов пов’язується із дослідженнями у галузі лінгвістики, кожна нова методика розвивалася на основі певної лінгвістичної теорії, враховуючи недоліки попередніх методик викладання. Досліджуються також особливості використання прийомів та технік цих методик у навчальному процесі та розглядаються можливості їх впровадження у сучасному контексті вивчення іноземних мов. Поєднання найоптимальніших прийомів та елементів цих методик залежно від мети та контексту навчання дозволить забезпечити успішне оволодіння іноземною мовою на різних рівнях.
____________
References:
- Bailly, N., Cohen, M. L’approche communicative, http://flenet.rediris.es/tourdetoile/ NBaillMCohen
- Chomsky, Reflexions sur le langage: traduit de l’anglais (Flammarion, 1999), 49.
- Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), Council of Europe, https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages
- Germain, Le point sur l’approche communicative en didactique des langues // Centre éducatif et culturel (CEC), (Québec: Anjou, 1993), 129.
- Moirand, Enseigner à communiquer en langue étrangère ( Paris: Hachette, 1982), 192.
- Puren, Histoire des méthodologies d’enseignement des langues vivantes (Paris: Nathan-CLE international, 1988), 448.
- Riquois, Evolutions méthodologiques des manuels et matériels didactiques complémentaires en FLE, https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01066557
- RodriguezSeara, L’évolution des méthodologies dans l’enseignement du français langue étrangère depuis la méthodologie traditionnelle jusqu’à nos jours, http://www.uned.es/ca-tudela/revista/n001/art_8.htm