ВІД ТРАДИЦІЙНОЇ МЕТОДИКИ ДО ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ: КРИТИЧНИЙ ОГЛЯД МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

Автор(и)

  • Ольга Лабенко кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри романської філології Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Міністерство освіти і науки України) 01601, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 14

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-6530.2023.43.11

Ключові слова:

методика викладання, традиційна методика, пряма методика, аудіолінгвальна методика, аудіовізуальна методика, коммунікативна методика, діяльнісний підхід

Анотація

У статті аналізуються переваги та недоліки основних методик викладання іноземних мов: традиційної, прямої, аудіолінгвальної, аудіовізуальної, комунікативної та діяльнісного підходу. Розглядаються передумови виникнення цих методик, описуються їх методологічні принципи. Розвиток та удосконалення методик викладання іноземних мов пов’язується із дослідженнями у галузі лінгвістики, кожна нова методика розвивалася на основі певної лінгвістичної теорії, враховуючи недоліки попередніх методик викладання. Досліджуються також особливості використання прийомів та технік цих методик у навчальному процесі та розглядаються можливості їх впровадження у сучасному контексті вивчення іноземних мов. Поєднання найоптимальніших прийомів та елементів цих методик залежно від мети та контексту навчання дозволить забезпечити успішне оволодіння іноземною мовою на різних рівнях.

____________

References:

  1. Bailly, N., Cohen, M. Lapproche communicative, http://flenet.rediris.es/tourdetoile/ NBaillMCohen
  2. Chomsky, Reflexions sur le langage: traduit de l’anglais (Flammarion, 1999), 49.
  3. Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), Council of Europe, https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages
  4. Germain, Le point sur l’approche communicative en didactique des langues // Centre éducatif et culturel (CEC), (Québec: Anjou, 1993), 129.
  5. Moirand, Enseigner à communiquer en langue étrangère ( Paris: Hachette, 1982), 192.
  6. Puren, Histoire des méthodologies d’enseignement des langues vivantes (Paris: Nathan-CLE international, 1988), 448.
  7. Riquois, Evolutions méthodologiques des manuels et matériels didactiques complémentaires en FLE, https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01066557
  8. RodriguezSeara,  L’évolution des méthodologies dans l’enseignement du français langue étrangère depuis la méthodologie traditionnelle jusqu’à nos jours, http://www.uned.es/ca-tudela/revista/n001/art_8.htm

Опубліковано

2023-05-31

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Лабенко, О. (2023). ВІД ТРАДИЦІЙНОЇ МЕТОДИКИ ДО ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ: КРИТИЧНИЙ ОГЛЯД МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ. ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, ПРАГМАТИКИ ТА КОГНІТИВНОЇ ЛІНГВІСТИКИ, 1(43), 116-127. https://doi.org/10.17721/2663-6530.2023.43.11

Схожі статті

1-10 з 25

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.