ОБРАЗНІ ДОМІНАНТИ ХУДОЖНЬОЇ УРБАНІСТИКИ ТАГАРА БЕН ДЖЕЛЛУНА: МІСТО МІЖ ПАМ’ЯТТЮ І ЗАБУТТЯМ

Автор(и)

  • Олена Кобчінська кандидат філологічних наук, асистент кафедри зарубіжної літератури Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Міністерство освіти і науки України) 01030, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 14

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-6530.2018.34.04%20

Ключові слова:

ґештальт, місто, імміґрація, мультикультурний дискурс, забуття, пам'ять, постколоніальна проза, оповідна ідентичність, травма, франкофонна літерату-ра, урбаністика

Анотація

Розвідка пропонує аналіз образу міста в окремих текстах літературного доробку сучасного французького письменника марокканського походження Тагара Бен Джеллуна. На вибраному матеріалі дослідження, зокрема ранніх романах автора («Гарруда», 1976; «Писар», 1983 та «Священна ніч», 1987), а також його поетичному циклі «Сонячні шрами» (1972) концептуалізовано художньо-естетичну специфіку урбаністичного імаґінарію автора в контексті його драматичного іммігрантського досвіду та мультикультурних мистецьких практик, прослідковано динаміку міських мотивів письменника як самобутню ідіостильову й культурну матрицю. З опертям на наявні праці з обраної тематики, у розвідці розширено предметний корпус: урбаністичні образи актуалізуються на основі прози, а також вибраної поезії автора до та після його еміграції з Марокко до Франції; вони співвіднесені з первнями його оповідної ідентичності сформованої у процесі суперечливого і драматичного іммігрантського досвіду. Задля втілення поставленої мети, у розвідці залучено культурно-історичну методологію, а також здобутки студій інтертекстуальності, герменевтики, наратології та психоаналізу. Виявлено, що простір міста у текстах автора обох періодів перетворено на знакову культурну дошку, що уможливлює авторське осмислення історичних травм колоніального, постколоніального та імперського режимів в Магрибі та на Близькому Сході в др. пол. ХХ ст., а також на психологічний екран його особистісного психологічного ґештальту.

______________

Література

  1. Анатомія міста: Київ. Урбаністичні студії (Київ, Смолоскип», 2012), 195.
  2. Кобчінська, О. «Архітектура східного міста в мультикультурній прозі Тагара Бен.» Джеллуна Літературознавчі студії 29 (2010): 186–191.
  3. Рикер, П. Повествовательная идентичность, доступ http://www.philosophy.ru/ library/ricoeur/iden.html
  4. Шафранская,Э. Ф. «Мифопоэтика иноэтнокультурного текста в русской прозе XX–XXI вв..» Автореф. дисс. д-ра филол. наук, Волгоград,
  5. Ben Jelloun Т. Harrouda (Paris, Denoël, 1973), 178.
  6. Ben Jelloun T. La nuit sacrée (Paris, Éditions du Seuil, 1987),
  7. Ben Jelloun T. L’écrivain public (Paris, Editions du seuil, 1983),
  8. Ben Jelloun T. Poésies complètes (Paris: Gallimard, 1995),
  9. Ben Ouanes K. «L’Itinéraire de la Parole dans l’oeuvre romanesque de Tahar Ben Jelloun.» Stratégies d’écriture, Tahar Ben Jelloun, sous la direction de Mansour M’HENNI (Paris ? L’Harmattan, 1993): 3549.
  10. Kamal-Trense N. Tahar Ben Jelloun. L’écrivain des villes (Paris: L’Harmattan, 1998),
  11. Mounia, La carnavalisation dans le roman maghrébin de langue française, mode d’accès http://www.montraykreyol.org/IMG/pdf/La_carnavalisation_dans_le_roman_ maghrebin_de_langue_francaise.pdf.

Завантаження

Опубліковано

2023-02-09

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Кобчінська, О. (2023). ОБРАЗНІ ДОМІНАНТИ ХУДОЖНЬОЇ УРБАНІСТИКИ ТАГАРА БЕН ДЖЕЛЛУНА: МІСТО МІЖ ПАМ’ЯТТЮ І ЗАБУТТЯМ . ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, ПРАГМАТИКИ ТА КОГНІТИВНОЇ ЛІНГВІСТИКИ, 1(34), 60-71. https://doi.org/10.17721/2663-6530.2018.34.04

Схожі статті

1-10 з 56

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>