ЛІНГВІСТИЧНІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ ПЕРЕКОНАННЯ У ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОМУ ДИСКУРСІ

Автор(и)

  • Анастасія Ільченко студентка магістратури кафедри романської філології Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Міністерство освіти і науки України) 01061, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 14

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-6530.2024.46.09

Ключові слова:

фінансово-економічний дискурс, переконання, комунікативна стратегія, лінгвістичний засіб, риторичне запитання, оціночний прикметник, метафора

Анотація

У статті досліджено способи реалізації стратегії переконання в іспаномовному фінансово-економічному дискурсі. Основну увагу зосереджено на аналізі риторичних питань, оціночних прикметників та метафор як інструментів впливу на аудиторію. Проблематика дослідження полягає в тому, як ці риторичні засоби використовуються для формування оцінок та прийняття рішень у сфері економіки. Для дослідження застосовано методи контекстуального аналізу та дискурсивного підходу, що дозволило виявити маніпулятивний та переконуючий потенціал мовних засобів. Результати аналізу показали, що ефективне використання риторичних питань, оціночних прикметників та метафор сприяє формуванню позитивного або негативного ставлення масової аудиторії до економічних явищ та рішень. Дослідження має значний вплив на розуміння особливостей реалізації стратегії переконання в економічному дискурсі та може бути корисним для подальших досліджень мовних стратегій маніпуляції в текстах офіційно-ділового стилю.

___________

Література:

  1. Бурмістенко,Т. В. «Риторичне питання як механізм аргументативного впливу в офіційній промові.» Проблеми семантики слова, речення та тексту 30 (2013): 14-19.
  2. Бутко,О. А. «Economic Discourse: Main Peculiarities in English and Spanish.» Studia Philologica 21 (2023): 35-45.
  3. Дмитрук,О. В. «Маніпулятивні стратегії в сучасній англомовній комунікації (на матеріалі текстів друкованих та Інтернет-видань 2000- 2005 рр.).» Автореф. Дис., Київ, (2005): 19 с.
  4. Іваницька,Н. Б. «Реалізація комунікативної стратегії переконання в різномовних наукових статтях: зіставний аспект.» Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія “Філологія. Журналістика”, т. 32 (71), № 1, ч. 1. (2021): 220-228.
  5. Коваленко,А. М., Новікова,В.С. «Mовні засоби реалізації тактик маніпулятивного впливу в сучасних англомовних мас-медіа.» Нова філологія 82 (2021): 104-110.
  6. Ковальська,Н. А. «Окличні речення як вищий прояв емоційної експресії в українському економічному дискурсі.» Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету 13 (2015): 280-286.
  7. Козубська,І. Г. «Типологія комунікативних стратегій і тактик у межах прагматики тексту (на матеріалі англомовних монографій з інформаційних технологій).» Science and Education a New Dimension. Philology 137 (Будапешт, 2017): 30-34.
  8. Лю,Юй. «Відображення мовленнєвих стратегій у англомовному діловому дискурсі.» Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія» 13(81), (Острог, 2022): 34–36.
  9. Монастирьова,Л. «Комунікативні стратегії переконання як одна з характеристик мовної особистості лідера.» Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації 4 (2020): 176–180.
  10. Морська,Л. І. «Сутність і класифікація комунікативних стратегій у професійному дискурсі.» Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Серія: Філологічна 29 (2012): 11-14.
  11. Рибачок,С. М. «Економічний дискурс як засіб маніпуляції.» Гуманітарна освіта у технічних вищих навчальних закладах 31 (2015) 105-116.
  12. Савелюк,Н. «Економічний дискурс: теоретичне обґрунтування психологічних аспектів.» Матеріали 15-ї Міжнародної науково-практичної конференції (Переяслав-Хмельницький, 2020): 212-216.
  13. ÁlvarezGarcía,  C. «Estudio del lenguaje de especialidad económico: el lenguaje del comercio internacional.» Entreculturas (2011): 279-290.
  14. Colander, D., Arjo K. «The Making of an Economist.» Journal of Economic Perspectives 1 (1987): 95–111.
  15. Kachmar, Yu. «Economic discourse as a type of institutional discourse.» Наукові записки
  • Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологія» 11 (79), (Острог, 2021): 80–84.
  1. Loma-OsorioFontecha,  «Estructura y función del texto económico fundamentos de una léxico-gramática del discurso económico en español y en inglés.» Thesis for PhD Degree in Philology, Universidad Complutense de Madrid (2004) ; 1728 р.

 

Джерела ілюстративного матеріалу:

  1. China y su nuevo intento de reanimar su Bolsa: ¿esta vez sí es momento de invertir?, URL: https://cincodias.elpais.com/mercados-financieros/2024-10-06/china-y-su-nuevo-intento-de-reanimar-su-bolsa-esta-vez-si-es-momento-de-invertir.html
  2. ¡Como un cohete! Castilla y León eleva su previsión de crecimiento para este año del 1,7 al 3%, URL: https://www.eleconomista.es/economia/noticias/13016374/10/24/como-un-cohete-castilla-y-leon-eleva-su-prevision-de-crecimiento-para-este-ano-del-17-al-3.html
  3. Guerra en Oriente Medio. Guerra, ¿Qué guerra?, URL: https://www.rankia.com/blog/definitivamente-quiza/6545481-guerra-oriente-medio-que
  4. Europa cumple y los tipos de interés se sitúan en el 3,5%: ¿Cómo afecta a depósitos e hipotecas la bajada?, URL: https://www.rankia.com/blog/mejores-depositos/6521213-europa-tipos-interes-baja-como-afecta-depositos-hipotecas
  5. Europa quiere dejar de ser un pigmeo en un mundo de gigantes: cómo crear superempresas para competir con EE UU y China, URL: https://elpais.com/economia/negocios/2024-10-05/europa-quiere-dejar-de-ser-un-pigmeo-en-un-mundo-de-gigantes-como-crear-superempresas-para-competir-con-ee-uu-y-china.html
  6. Evitar el consumo de agua embotellada para mejorar las finanzas personales, URL: https://blog.finerio.mx/blog/evitar-el-consumo-de-agua-embotellada-para-mejorar-las-finanzas-personales
  7. La hoja de ruta de las bolsas en esta consolidación: A un 4% de que 'salten las alarmas', URL: https://www.eleconomista.es/mercados-cotizaciones/noticias/13015350/10/24/la-hoja-de-ruta-de-las-bolsas-en-esta-consolidacion-a-un-4-de-que-salten-las-alarmas.html
  8. La subida del precio del café activa las alarmas: Europa tiene reservas para seis semanas, URL: https://cincodias.elpais.com/mercados-financieros/2024-10-04/la-subida-del-precio-del-cafe-activa-las-alarmas-europa-tiene-reservas-para-seis-semanas.html
  9. Las empresas ponen a dieta a sus ‘peces gordos’, URL: https://elpais.com/economia/2024-10-06/las-empresas-ponen-a-dieta-a-sus-peces-gordos.html
  10. Lo que necesitas saber sobre el Euribor y los tipos de interés del BCE para optimizar tus ahorros, URL: https://www.rankia.com/blog/analisis-mercados-productos-financieros/6544444-que-necesitas-saber-euribor-tipos-interes-bce-para-optimizar-tus-ahorros
  11. Los problemas de las empresas familiares más allá de la sucesión, URL: https://cincodias.elpais.com/fortunas/2024-10-07/los-problemas-de-las-empresas-familiares-mas-alla-de-la-sucesion.html
  12. ¿Qué es la salud financiera y cómo afecta a los mexicanos?, URL: https://blog.finerio.mx/blog/que-es-la-salud-financiera-y-como-afecta-a-los-mexicanos

Завантаження

Опубліковано

2024-12-10

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Ільченко, А. (2024). ЛІНГВІСТИЧНІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМУНІКАТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ ПЕРЕКОНАННЯ У ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОМУ ДИСКУРСІ. ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, ПРАГМАТИКИ ТА КОГНІТИВНОЇ ЛІНГВІСТИКИ, 1(46), 105-120. https://doi.org/10.17721/2663-6530.2024.46.09

Схожі статті

1-10 з 111

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>