ПРАГМАТИЧНА МЕТА ТА ЗАСОБИ МОДЕЛЮВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ В ІСПАНОМОВНІЙ ПУБЛІЦИСТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-6530.2022.41.10Ключові слова:
прагматика, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, комунікація, аспекти комунікативної ситуації, комунікативна інтенція, компоненти комунікативної стратегіїАнотація
Статтю присвячено дослідженню прагматичної мети та засобів, що використовуються в іспаномовних ЗМІ для моделювання здорового способу життя та поширення певних ідей стосовно зазначеної теми у суспільстві. Ми ознайомилися з визначенням поняття “комунікативної стратегії” та “комунікативної тактики” у дослідницьких роботах вітчизняних та іноземних лінгвістів, а також з’ясували роль прагматики у сучасній лінгвістиці. В статті також було розглянуто запропоновані українськими науковцями класифікації комунікативних стратегій та створено власну класифікацію тактик, пов’язаних зі стратегією інформування про проблеми зі здоров’ям людей з надмірною вагою та застереження з метою попередження певних захворювань. До практичної бази дослідження увійшли наступні тактики: тактика оперування фактами та посилання на думку авторитета, тактика переконання, тактика пояснення, тактика формування щирого діалогу з читачем. Було проаналізовано, хто з українських та зарубіжних лінгвістів отримав вагомі теоретичні та практичні здобутки щодо зазначеної проблематики. Окрім цього, було розглянуто три компоненти комунікативної стратегії, що відіграють ключову роль у її формуванні. Насамкінець було з’ясоване практичне застосування отриманих висновків та перспективи розвитку дослідження з зазначеної теми.
__________
Латература:
- Бацевич, Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики: підручник (Київ: Академія, 2004), 342.
- Бєлова, А. Д. «Комунікативні стратегії і тактики: проблеми семантики». Мовні і концептуальні картини світу 10 (2004): 11–16.
- Бобошко, Т. М. Комунікативні стратегії і тактики в оцінних висловленнях адресата (2013), https://www.researchgate.net/publication/315099574_Komunikativni_strategii_i_taktiki_ta_ocinni_vislovlenna.
- Станко, Д. В. «Стратегії і тактики в емоційному мовленні» Записки з романо-германської філології 1 (2014).
- Dan, S., Deirdre, W. Pragmatics (Cambridge University Press, 2012): 1–27.
- Elvis, F., Héverd, A., Jairo, F. Estrategias de comunicación: diseño, ejecución y seguimiento (Estados Unidos, 2020), 84.
- Julia, Díez. Así es cómo los anuncios de dulces perjudican la salud de los niños https://elpais.com/salud-y-bienestar/nutrir-con-ciencia/2022-06-09/asi-es-como-los-anuncios-de-dulces-perjudican-la-salud-de-los-ninos.html
- Julia, Díez. La obesidad no es un problema solo para nutricionistas, https://elpais.com/salud-y-bienestar/nutrir-con-ciencia/2022-08-01/la-obesidad-no-es-un-problema-solo-para-nutricionistas.html
- Leech, G. N. Principles of pragmatics (London; New York: Longman, 1983), 250.
- Silvia Valtueña Martínez, Ana M. Rincón. Aditivos, propiedades saludables y fechas de caducidad: guía para entender las etiquetas alimentarias, https://elpais.com/salud-y-bienestar/ nutrir-con-ciencia/
- Victorino, Z. La danza de los signos (2002), 243.