ПРО ДИСКУРСИ ПІДРУЧНИКІВ З ІСПАНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Олена Сайфутдінова кандидат філологічних наук кафедри французької філології Львівський національний університет імені Івана Франка (Міністерство освіти і науки України) 79005, м. Львів, вул. Університетська, 1

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-6530.2023.43.10

Ключові слова:

дискурс, вправа, текст, тема, завдання

Анотація

Стаття зосереджує увагу на дискурсах, присутніх у сучасних підручниках з іспанської мови. У дослідженні визначено та проілюстровано, що підручник відображає країну мовно, культурно та ментально. Розглянуто присутність різних тем залежно від спрямування і текстового наповнення підручників, яке також відображене в стилі комунікації та в пропонованих до виконання вправах. Доведено, що текстові матеріали, розміщені в підручнику, традиційно репрезентують стереотипи та ціннісні орієнтири іспанців. Описано дискурс іспанського підручника з погляду комунікативної, емотивної та метамовної функцій мови. Запропоновано вивчати підручники як цінний ілюстративний матеріал для дослідження історії, мови та лінгвокраїнознавства.

____________

Література:

  1. Бацевич, Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики (Київ: Академія, 2004), 344.
  2. Кресвелл, Джон В. та Кресвелл, Дж. Девід. Дизайн дослідження: підходи на основі якісних, кількісних і змішаних методів, перекл. Ігор Кобель, Тарас Кобель. (Львів: Видавництво Українського католицького університету, 2022), 284.
  3. Оклі, Барбара. Ілюзія компетентності, https://youtu.be/Nk5Fgq_JhQQ?t=393
  4. Фокін, С. Б. Комп’ютерні інноваційні технології в перекладацькій та перекладознавчій діяльності (Київ: КНУ імені Тараса Шевченка, 2019), 254.
  5. Bustos Gisbert, José Manuel. “Enseñanza-aprendizaje del componente gramatical.” En Teoría y metodología para la enseñanza de ELE, supervisor editorial Ernesto Puertas Moya, 43–53. EnClave-ELE, 2018.
  6. Guillen Solano, P. “De la gramática oracional a la gramática discursiva en el aula de español como lengua extranjera,” Filología y lingüística 35 (2) (2009): 161-176
  7. Hernández Mercedes, María Pilar. Tiempo para practicar el indicativo y el subjuntivo (Madrid: Edelsa, 2005), 168.
  8. Jiménez Calderón, Francisco y Rufat, Ana. “Diseño de unidades didácticas.” En Teoría y metodología para la enseñanza de ELE, supervisor editorial Ernesto Puertas Moya, 17–48. EnClave-ELE, 2018.
  9. Rosal Nadales, María. “Estrategias en la enseñanza-aprendizaje de la lengua y la literatura en ELE: el componente afectivo.” En Teoría y metodología para la enseñanza de ELE, supervisor editorial Ernesto Puertas Moya, 141–163. EnClave-ELE, 2018.
  10. Umejima, Keita, Takuya Ibaraki, Takahiro Yamazaki, and Kuniyoshi L. Sakai. “Paper Notebooks vs. Mobile Devices: Brain Activation Differences during Memory Retrieval.” Frontiers in Behavioral Neuroscience 15 (2021), https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnbeh. 634158/full

Опубліковано

2023-05-31

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Сайфутдінова, О. (2023). ПРО ДИСКУРСИ ПІДРУЧНИКІВ З ІСПАНСЬКОЇ МОВИ. ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, ПРАГМАТИКИ ТА КОГНІТИВНОЇ ЛІНГВІСТИКИ, 1(43), 109-115. https://doi.org/10.17721/2663-6530.2023.43.10

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.