ПРО ДИСКУРСИ ПІДРУЧНИКІВ З ІСПАНСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-6530.2023.43.10Ключові слова:
дискурс, вправа, текст, тема, завданняАнотація
Стаття зосереджує увагу на дискурсах, присутніх у сучасних підручниках з іспанської мови. У дослідженні визначено та проілюстровано, що підручник відображає країну мовно, культурно та ментально. Розглянуто присутність різних тем залежно від спрямування і текстового наповнення підручників, яке також відображене в стилі комунікації та в пропонованих до виконання вправах. Доведено, що текстові матеріали, розміщені в підручнику, традиційно репрезентують стереотипи та ціннісні орієнтири іспанців. Описано дискурс іспанського підручника з погляду комунікативної, емотивної та метамовної функцій мови. Запропоновано вивчати підручники як цінний ілюстративний матеріал для дослідження історії, мови та лінгвокраїнознавства.
____________
Література:
- Бацевич, Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики (Київ: Академія, 2004), 344.
- Кресвелл, Джон В. та Кресвелл, Дж. Девід. Дизайн дослідження: підходи на основі якісних, кількісних і змішаних методів, перекл. Ігор Кобель, Тарас Кобель. (Львів: Видавництво Українського католицького університету, 2022), 284.
- Оклі, Барбара. Ілюзія компетентності, https://youtu.be/Nk5Fgq_JhQQ?t=393
- Фокін, С. Б. Комп’ютерні інноваційні технології в перекладацькій та перекладознавчій діяльності (Київ: КНУ імені Тараса Шевченка, 2019), 254.
- Bustos Gisbert, José Manuel. “Enseñanza-aprendizaje del componente gramatical.” En Teoría y metodología para la enseñanza de ELE, supervisor editorial Ernesto Puertas Moya, 43–53. EnClave-ELE, 2018.
- Guillen Solano, P. “De la gramática oracional a la gramática discursiva en el aula de español como lengua extranjera,” Filología y lingüística 35 (2) (2009): 161-176
- Hernández Mercedes, María Pilar. Tiempo para practicar el indicativo y el subjuntivo (Madrid: Edelsa, 2005), 168.
- Jiménez Calderón, Francisco y Rufat, Ana. “Diseño de unidades didácticas.” En Teoría y metodología para la enseñanza de ELE, supervisor editorial Ernesto Puertas Moya, 17–48. EnClave-ELE, 2018.
- Rosal Nadales, María. “Estrategias en la enseñanza-aprendizaje de la lengua y la literatura en ELE: el componente afectivo.” En Teoría y metodología para la enseñanza de ELE, supervisor editorial Ernesto Puertas Moya, 141–163. EnClave-ELE, 2018.
- Umejima, Keita, Takuya Ibaraki, Takahiro Yamazaki, and Kuniyoshi L. Sakai. “Paper Notebooks vs. Mobile Devices: Brain Activation Differences during Memory Retrieval.” Frontiers in Behavioral Neuroscience 15 (2021), https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnbeh. 634158/full