НАРАТИВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТВОРУ ІСАБЕЛЬ АЛЬЄНДЕ «БУДИНОК ДУХІВ»

Автор(и)

  • Інна Наваренко кандидат філологічних наук, доцент кафедри іспанської і новогрецької філології та перекладу Київський національний лінгвістичний університет (Міністерство освіти і науки України) 03680, м. Київ, вулиця Велика Васильківська, 73
  • Юлія Невинна кандидат філологічних наук, доктор філологічних наук Університету Гранади, доцент кафедри викладання іноземних мов на історичному та філософському факультетах Київський національний університет імені Тараса Шевченка Форма власності 01601, м. Київ, вулиця Володимирська, 60

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-6530.2025.47.19

Ключові слова:

наратологія, художній твір, автор, наратологічна концепція, магічний реалізм, дискурс

Анотація

Стаття присвячена дослідженню наратології як галузі сучасного напрямку аналізу художніх творів у теоретичному аспекті. Здійснено теоретичний огляд дефініцій поняття «наратологія» у зарубіжних і вітчизняних працях із літературознавства, лінгвістики та інших суміжних дисциплін. Досліджено й описано типологічний статус наратора в оповідній парадигмі тексту. Важливим стало також з’ясування основних різновидів нараторів за функціональними параметрами, а також диференціація базових засад для художнього тексту.

Наратологія дозволяє здійснювати аналіз структурної організації художнього твору та взаємодії автора та читача, що надає змогу об'єктивно оцінювати результати творчої роботи автора. Предметом вивчення наратології є природа, форма і функціонування наратива, фокусується увага на можливих співвідношеннях між розповіддю і наративним текстом.

Літературні твори, написані в стилі магічного реалізму, представляють викладення ідеї у фантастичний, нереальний та дивний спосіб у найзвичайнішому і повсякденному житті. Магічний реалізм прагне надати правдоподібності ірреальному, зберігаючи повсякденну природу фантастичного як ставлення до життя. Досліджуються наративні особливості прозового твору магічного реалізму як способом пере-дачі емоцій, настроїв, життєвої позиції автора, загальнолюдських цінностей. Аналізується типова для творів такого жанру структура ведення розповіді.

______________

Література:

  1. Женетт,Ж. (1998). Фігури
  2. Брукс,К., & Уоррен, Р. П. (1949). Теорія літератури.
  3. Маркес, Г. Г. (1967). Сто років самотності.
  4. Альєнде, І. (1982). Будинок духів.
  5. РікардоГульон. (1973). El realismo mágico y la novela hispanoamericana.
  6. Франц Рох. (1925). Nach-Expressionismus. Magischer Realismus: Probleme der neuesten europäischen
  7. АмеліяВалькарсель. (2001). La memoria y el perdón.
  8. ЛуїсЛіал. (1955). El realismo mágico en la literatura hispanoamericana.
  9. Хуліо Кортасар (1963). Rayuela.
  10. КарлосФуентес(1958). La región más transparente.
  11. Альєнде, І. (1985). Про любов і тінь.
  12. Фуентес, К. (1975). Терра Ностра.
  13. Рое, Л. (1995). Магічний реалізм: Теорія, історія, спільнота.
  14. Паркінсон,С. (2000). Латиноамериканський магічний реалізм:Дослідження.
  15. Джеймі Альзагуїр. (2018). Магічний реалізм у латиноамериканськійлітературі: Визначення та контекст.

Завантаження

Опубліковано

2025-04-01

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Наваренко, І., & Невинна, Ю. (2025). НАРАТИВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТВОРУ ІСАБЕЛЬ АЛЬЄНДЕ «БУДИНОК ДУХІВ». ПРОБЛЕМИ СЕМАНТИКИ, ПРАГМАТИКИ ТА КОГНІТИВНОЇ ЛІНГВІСТИКИ, 1(47), 207-216. https://doi.org/10.17721/2663-6530.2025.47.19

Схожі статті

1-10 з 80

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.