РОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ТА ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-6530.2024.45.11Ключові слова:
навчання іноземних мов, матриця Ф. Лафлера, CEFR, функції мови, глибоке вивчення мови, цифрова грамотність, цифрове навчання, соціальна діяАнотація
У статті розглядаються роль цифрових інновацій в навчанні іноземних мов на різних рівнях навичок та їх вимірів у різних сферах реальної соціальної дії, де ефективним інструментом оцінювання досягнень студентів є матриця Ф. Лафлера, що базується на концепції стандартизованої шкали вимірювання рівня знань з європейських мов (CEFR), яка сприяє об'єктивності та точності процесу оцінювання, оскільки враховує різні аспекти мовного навчання, включаючи рівні грамотності, структурні компоненти та функції мови, що є ключовими вимірами викладання та вивчення мов і створюють систематизований підхід до оцінювання рівня знань та індивідуальних досягнень студентів, стаючи підґрунтям для визначення та вирішення їх індивідуальних освітніх потреб.
Наголошено, що використання таких стандартизованих методик оцінки може бути особливо корисним у міжнародному контексті, де студенти з різних країн можуть бути оцінені за однаковими критеріями, що дозволить уникнути недоліків у тлумаченні ними оцінок, оскільки створює базу для порівняння рівня знань між різними групами студентів і сприяє збільшенню об'єктивності та ефективності процесу оцінювання, створюючи стійку основу для розвитку освітньої системи в цілому.
____________
Література:
- Conseil de l'Europe. Cadre européen commun de référence pour les langues – Apprendre, enseigner, évaluer (Didier, 2001).
- Conseil de l'Europe. (2018). Cadre européen commun de référence pour les langues – Apprendre, enseigner, évaluer. Vol.: Complémentaire avec de nouveaux descripteurs: Programme des Politiques linguistiques (Division des Politiques éducatives. Service de l'Éducation, 2018).
- Conseil de l'Europe. Cadre européen commun de référence pour les langues – Apprendre, enseigner, évaluer. Volume complémentaire: Programme des Politiques linguistiques (Division des Politiques éducatives. Service de l'Éducation, 2021).
- Houssaye, Théorie et pratiques de l'éducation scolaire (I) – Le triangle pédagogique (Peter Lang, 1988).
- Houssaye, Théorie et pratiques de l'éducation scolaire, 3e éd. (Peter Lang, 2000).
- Faerber, R. Le groupe d'apprentissage en formation à distance : ses caractéristiques dans un environnement virtuel. In La place des TIC en formation initiale et continue, F. Larose, T. Karsenti (Éds.) (Éditions du CRP, 2002): 99-128. URL: https://www.researchgate.net/publication/267553983_La_place_des_TIC_en_formation_initiale_et_continue
- Lafleur, F. (2022). Les pratiques émergentes à privilégier en contexte d'enseignement comodal au secteur des jeunes. Rapport de recherche-action-formation préparé pour le ministère de l'Éducation du Québec (MÉQ) – Phase II. (Gouvernement du Québec? 2022). URL: https://www.education.gouv.qc.ca/fileadmin/site_web/documents/ education/PAN_ Pratiques-emergentes-contexte-comodal-phase2.pdf
- Jakobson, Les fondations du langage – Essais de linguistique générale (N. Ruwet, trad. et préface) (1963). URL: http://www.leseditionsdeminuit.fr/livre-Fondations_du_langage._ Essais_de_linguistique_g%C3%A9n%C3%A9rale_I%C2%A0_(Les)-2137-1-1-0-1.html
- Parsons, T., Shils, E. Toward a General Theory of Action (Harvard University Press, 1951). URL: https://www.degruyter.com/document/doi/10.4159/harvard.9780674863507/html
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Любов Наконечна
TЦя робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.